Kako da vam briga o sebi postane rutina?

subota, 14. travnja 2018.



Prije par dana u jednoj radijskoj emisiji sam pričala o problemima sa kojima se samohrani roditelji susreću. Da bih ovaj tekst napisala što kraće, preskočit ću sve probleme sa sistemom, institucijama, financijama i evo pred vas ću staviti najjednostavniji problem. Kako preživjeti dan kao roditelj?
Kako stići sve obaveze u slučaju kada nema onog drugog? I kako u ionako kratkom danu da pronađete vrijeme i za sebe?
Briga o sebi je aktivnost učinjena sa ciljem poboljšavanja fizičkog, mentalnoga i emocionalnog zdravlja. Ona nije prioritet mnogim mama pogotovo kada se bore da ispune sve obaveze. 
Ali uz malo planiranja možete ubaciti i rutinu brige o sebi. 
Briga o sebi je važna ukoliko želite da redukujete stres kojem se svakodnevno izloženi. Tih par minuta u danu posvečenih sebi učinit će čuda za vaše raspoloženje. Vremenom čete primijetiti i poboljšanje u odnosima sa drugima i što je najvažnije poboljšanje odnosa sa vašom djecom. Kada napunite svoje baterije skloniji ste da dajete i učestvujete više u njihovim životima. 
Upravo iz ovog razloga je briga o sebi jednako važna kao i biti majka. 
Jer šta možete ponuditi i dati ako ste i sami prazni i iscrpljeni. 
Kako početi? 
Ja sam počela pisati u notes obaveze i planove. Napravila sam sebi "bullet" rokovnik i planiranje svakog sljedećeg dana  je postalo zabava. Zvuči smiješno pisati dnevnik? Pa zamislite samo da sam patila jako dugo od nesanice jer mi je svega bilo previše i noću kada sam trebala da spavam ja sam razmišljala šta moram da završim sutra, šta ću da kuham, gdje treba da odem i to je bilo iscrpljujuće. 
Predvečer, sada kada me čeka haotičan dan, ja to sve stavim na papir, obojim veselim bojama i u krevet idem rasterečena da ću sutra nešto zaboraviti.

Tada sam primijetila da i u najluđem danu postoji sigurno sat vremena koji mogu posvetiti sebi. Shvatila sam gdje griješim. Najveća greška mi je bilo uvjerenje da ja dan trebam "preživljavati". Kada sam promijenila uvjerenje da dan trebam "proživjeti" sve mi se posložilo. Ovo je bio moj AHAAA momenat!

1. Znači prije svega treba promijeniti uvjerenje. Dan trebaš PROŽIVJETI a ne PREŽIVJETI. Imaš pravo da uživaš!

2. važna stvar je izbjegavati situacije i ljude koji vam donose nemir i čine vas nesretnim. Sebično je ali neophodno.
Takvi nemaju mjesta u vašim životima. Fokus je na vama.

3. Izbjegavate korištenje društvenih mreža pred spavanje ili čitanje poruka odmah ujutro. Dokazano je da takve stvari remete san a dobar SAN je na vrhu prioriteta kada je u pitanju briga o sebi. Pokušajte meditirati pred spavanje, a ujutro osnovnu higijenu doživite kao ritual a ne kao obavezu.

4. Sjećate se onog "bulet" rokovnika sa početka? Eh u slobodno vrijeme upišite kao obavezu da uradite nešto lijepo za sebe. 

5. Naučite da kažete NE. Ne. i ne! To je nešto najljepše! Opet da se vratimo na vaše obaveze i rokovnik, držite se svojih obaveza i ne dozvolite da vam neko poremeti plan. Jedno jednostavno NE tu završava posao. Zaboravili ste da je fokus na vama?

6. Pišite vaša osjećanja na papir umjesto da ih kupite u sebi. Vjerujte mi pomaže!


I nemojte da pomislite da je kod mene sve u svakom trenutku pod kontrolom. Od krvi i mesa sam baš kao i svi i dese mi se stvari koje me izbiju iz kolosjeka. Ono što je važno je da ne dozvoljavam da me bilo šta učini da se osjećam pobijeđenom. Podignem se, uzmem svoje planove u ruke i krenem u dan. Jedan malac računa na mene.









Nema komentara :

Objavi komentar

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

 
BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS